5.07.2014

Keçi Peynirli Fesleğenli Patlıcan Graten...Şimdi karar alma zamanı.


Geçen haftalarda bir eğitime katıldım. Bir süredir kafamın karışık olduğu bir dönemden geçiyordum, hala da geçiyorum aslında... Bu eğitim hem kafamı toparlamak hem de kendimi, isteklerimi keşfetmek için sihirli bir değnek gibi değdi hayatıma. Eğitimdeki hoca benim gibi yoğun bir çalışma temposu olan özel sektörde yıllarca başarılı bir yönetici olarak çalışmış ama bu yıllar içine kendisi için de bir çok güzellik sığdırmış. Bu güzelliklerden biri de roman yazmak.

Yıl 2011 aylardan Ekim. Bu  detayı nasıl hatırladım birden bilmiyorum, ama hayatımın sonuna dek benimle kalacak bir sembol için aylardır süregelen kararsızlığımın son bulduğu zamandır bu. Hatırlamam bu yüzden sanırım. Kendimle başbaşa kaldığım her anda sorgularım hep, herşey istediğim gibi de gitse hayatımda, bu içimdeki eksiklik hissi neden? Nedenini asla tam olarak bulamıyorum maalesef. Ama bu eksikliği nasıl doldururum diye sorduğum her seferde aklıma yazmak, yazmak, yazmak geliyor. Kendimi bildim bileli hiç değişmeyen bir hayalim var: Roman yazmak. Bu hayalimi bir gün mutlaka gerçekleştireceğim; işte 2011 yılında bileğime yaptırdığım kitap dövmesinin tek sebebi budur.

Yıl 2014 aylardan Haziran. Katıldığım bu eğitimde tanıştığım başarılı hocam, 2011 yılından beri hep aklımda olan ama adım atmayı bir türlü beceremediğim bu yola nasıl gireceğim konusunda ışık tuttu bana. İlk adımı ise Yaratıcı Yazarlık Atölyelerine kaydolarak atıyorum; inşallah bundan sonra da devamı gelir. :)

Şimdi gelelim yaratıcı yaz yemeklerimin ilkine. Ehh bu eğitim günlerinde yemek yapma fırsatı da buldum tabii ki. Hem pratik hem de hafif mi hafif bir tarif ile yine yeni yeniden karşınızdayım!


İçimizdeki eksikliği bir türlü dolduramasak da midemizdeki eksikliği ihmal etmemeliyiz değil mi ? :)


Keçi Peynirli Fesleğenli Patlıcan Graten

Malzemeler:

4 adet uzun veya 2 adet bostan patlıcan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay bardağı dolusu yumuşak keçi peyniri
1 avuç kadar taze fesleğen  (ince doğranmış)
5 çorba kaşığı yoğurt
3 yumurta
1 su bardağı kadar rendelenmiş kaşar peyniri
tuz, karabiber

Yapılışı:

Patlıcanların kabuklarını alacalı bir şekilde soyup, patlıcanları küp küp doğrayıp tuzlu suda yarım saat kadar bekletin. (Bu işlem patlıcanların o acı tadının gitmesini sağlıyor.) Sudan çıkardığınız patlıcanları kağıt havlu ile kuruladıktan sonra 3 yemek kaşığı zeytinyağı ile iyice karıştırıp, yağlı kağıt serili fırın tepsisine dökün. Önceden ısıtılmış 200 derecede fırına verin. Bir 30 dk kadar pişirin, patlıcanlar yumuşasın, yenilecek yemeklik kıvama gelsin.

Patlıcanları fırından çıkarır çıkarmaz büyükçe bir kapta keçi peyniri, fesleğen, bir tutam tuz ve taze çekilmiş karabiberle karıştırın. (Fırını da bu arada kapatmadan derecesini 180'e indirin) Derince bir fırın kabının tabanını hafifçe yağlayıp patlıcan karışımını dökün.

Başka bir kapta yumurtaları ve yoğurdu homojen bir kıvama gelinceye kadar karıştırın. Sıvı karışımı patlıcanların üzerine döküp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına verin. 20 dakika kadar pişirdikten sonra fırına verdiğiniz yemeğin üzerine rendelenmiş kaşar peynirini serpin ve bir 20 dk kadar daha kaşarlar eriyip üzeri hafifçe kızarıncaya kadar pişirin.


Yanında sadece yoğurt ile enfes yaz yemeğiniz hazır!

Minik Not: Fırından çıkarır çıkarmaz yemek yerine birazcık soğuduktan sonra yerseniz lezzetler daha da oturmuş olur. Keçi peyniri ve fesleğen keskin lezzet aromasına sahip olduğu için bu yemeğin hafif soğuk hali daha lezzetli oluyor. Hatta ben 1 gün sonra buzdolabından çıkarıp hafifçe ısıtıp yediğim haline inanılmaz bayıldım, tavsiye ederim :)


2 yorum :

  1. Patlıcana bayılıyorum da şu keçi peynirini bir türlü sevemedim. Alternatifi var mıdır acaba?
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler...Tabii ki keçi peyniri yerine dilediğiniz peynirden koyabilirsiniz, hepsi çok güzel olur. Benim keçi peynirinden sonra ilk tercihim beyaz peynir veya lor peyniri olurdu. Mesela iç malzeme olarak beyaz peynir-kaşar karışımı da çok lezzetli olur :)

    YanıtlaSil