5.08.2014

Sarımsaklı Fesleğenli Kabak Çorbası


Sanırım bu yaz da fesleğene kafayı taktım. Daha incirler çıkmadığı için ama. İncirler bir çıksın burayı incirle donatırım!  Mutfakta en tahammül edemediğim şeyse yeşilliklerin kararması. Ben de bir demet fesleğen aldığımda onu sonuna dek kullanmak için canımı dişime katıyorum haliyle...

Sıcaklar da başıma vurdu galiba, bugün biraz bulutluyum biraz da umutlu :) Tüm ebeveynlerin hayatlarında en az yüz kez çocuklarına söylediği gibi; gece yatmak bilmez sabah kalkmak bilmez.. Son 1-2 aydır haleti ruhiyem budur. Yaz geldi mi feleğim şaşıyor :) 

İncirlerin meydana çıkmasını bekliyorum yazın tadını çıkarmak için :) Tüm temmuz-ağustos aylarını da istanbulda geçirdiğim/geçireceğim düşünüldüğünde çok da haksız değilim hani. Ah zalim felek! Bu yaz uzuuunca bir tatil ayarlaması yaptırtmadın bana.


Ama moral bozmak yok! Derin nefes alıp hayatın tadını çıkarmaya kaldığım  yerden devam ediyorum bu sefer. Bir kase kabak çorbası eşliğinde...



TheKitchn'dan uyarlandı.

Sarımsaklı Fesleğenli Kabak Çorbası

(4 kişilik)

Malzemeler
4 adet kabak (sakız kabak denilenlerden veya koyu renkli)-İncecik yuvarlak doğranmış
3 yemek kaşığı tereyağı
8-9 diş sarımsak (ince ince dilimlenmiş)
1 orta boy soğan (yemeklik doğranmış)
4 su bardağı (1 litre) su
1 avuç taze fesleğen yaprağı (elinizle ufak koparın)
1 çay kaşığı toz zencefil
tuz, karabiber

Yapılışı

Tereyağını genişçe bir tencerede köpürene dek kızdırın. Soğan ve sarımsakları ekleyip hafif kısık ateşte yumuşayıncaya kadar pişirin (sarımsakların yanmamasına dikkat ederekten:)) kabakları da tencereye ekleyip güzelce yumuşayıncaya kadar çevirin. Kabaklar yumuşadıktan sonra suyu ekleyip 40-50 dk kısık ateşte pişmeye bırakın.Ocağın altını kapatmadan 5-10 dk önce fesleğenleri de ekleyin ki fesleğenler hemen ölmesin.

Ocağın altını kapattıktan sonra birazcık soğumasını bekleyip blenderdan geçirerek çorbayı pürüzsüzleştirin. Tuz,karabiber ve zencefil ile tatlandırıp servis edin.





2 yorum :

  1. Ellerinize sağlık aynı zamanda çok iyi bir detoks çorba diet işi.. Teşekkürler MG

    YanıtlaSil
  2. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

    YanıtlaSil